nights-in-white_carturesti

Nights in White Satin – o formă capricioasă de poezie, la Cărturești Verona

nights-in-white_carturestiSâmbătă, 22 octombrie 2016, ora 19:00, la Librăria Cărturești (Strada Pictor Arthur Verona 13-15, București) va avea loc performance-ul poetic Nights in White Satin – o formă capricioasă de poezie, ediția a VII-a. Invitați: Elisabeth Berchtold, Aase Berg (Suedia), Johannes Göransson (SUA), Sebastian Big, Raluca Boboc, Anca Bucur, Iulia Militaru, Octavian Perpelea (România). Invitat special: Andrei Olaru (harpă). Moderator: Răzvan Țupa. Parteneri: Institutul Cultural Român și Ambasada Suediei București. Coordonatori și inițiatori NWS: Iulia Militaru și Andra Rotaru.

Elisabeth Berchtold (Suedia) s-a născut în 1971. Poemele ei au apărut în numeroase reviste suedeze. Volumul de debut, Marialucia (Norstedts, 2012), a fost extrem de bine primit de cititori și critica literară suedeză, fiind considerată una dintre scriitoarele de top din ultimii ani. A participat, printre altele, la workshopul de traduceri organizat de ICR Stockholm, în 2015. În 2016, i-a apărut volumul Kära Svan, editura Norstedts.

Aase Berg (n. 1967) este poetă și critic suedez, recunoscută la nivel mondial. A fost printre fondatorii Grupului Suprarealist din Stockholm, în 1986. Începând cu anii ’90 ea devine una dintre vocile cele mai puternice ale liricii suedeze contemporane. A publicat majoritatea volumelor sale la Bonnier, cea mai prestigioasă editură din Suedia. Și-a făcut debutul în proză cu Perversioner: 12 noveller om avvikelser, volum publicat la Vertigo, iar în poezie cu Hos rådjur. Aase Berg a fost editor al revistei Bonniers Litterära Magasin (BLM), critic literar al ziarului Expressen și colaborator al altor reviste suedeze.

Dintre volumele publicate: Hos rådjur: prosadikter (Stockholm: Bonnier Alba, 1997), Mörk materia (Stockholm: Bonnier, 1999); Forsla fett: dikter (Stockholm: Bonnier, 2002); Perversioner: 12 noveller om avvikelser, ed. Viktoria Jäderling (Stockholm: Vertigo, 2003); Uppland: dikter (Stockholm: Bonnier, 2005); Remainland: Selected Poems of Aase Berg, traducere de Johannes Göransson (Tuscaloosa: Action Books, 2005); With Deer, traducere de Johannes Göransson (Boston: Black Ocean, 2009); Hackers (Albert Bonniers Förlag, 2015).

Poet și traducător, Johannes Göransson (n. 1973) a emigrat, împreună cu familia sa, din Skåne, Suedia, în Statele Unite la vârsta de 13 ani. Continuă să mențină un contact strâns cu poezia suedeză, traducând autori din suedeză în engleză, publicându-i în reviste din Statele Unite și la propria editură, Action Books. A studiat la Universitatea din Minnesota, a urmat cursurile MFA-ului de la Iowa Writers` Workshop, iar doctoratul – la Universitatea din Georgia. Este autorul mai multor cărți, printre care Haute Surveillance (2013), Entrance to a colonial pageant in which we all begin to intricate (2011), și Dear Ra (A Story in Flinches), 2008. A tradus Dark Matter (2012), de Aase Berg, Transfer Fat (2012), Remainland: Selected Poems of Aase Berg (2005) și Ideals Clearance, de Henry Parland (2007). Johannes Göransson este interesat de abordări ale scrisului care transgresează limitele textului și totodată pune în fundal demarcațiile acestuia. Împreună cu soția sa, Joyelle McSweeney, Göransson coeditează editura Action Books, iar cu John Woods publică jurnalul online Action, Yes. Este profesor la Universitatea Notre Dame, Indiana, USA.

Sebastian Big a publicat volumele: Cartografii ale modernității (volum colectiv), editura Casa Cărții de Știință, Cluj Napoca, 2002; Knowledge and action within the knowledge based society (volum colectiv), editura Institutul European, Iași, 2011; Vată de sticlă, editura Charmides, Bistrița, 2015. În curând, la editura frACTalia va publica volumul Masiv. Mai multe detalii la: http://www.fractalia.ro/in-pregatire/

Raluca Boboc este licențiată a Facultății de Limbi şi Literaturi Străine (Engleză – Suedeză), Universitatea din București. Master în studii iudaice și doctorat în istorie, Universitatea din București, cu o teză despre filosofia și antropologia trupului în religie. Fiind pasionată de istorie și antropologie religioasă, revizitează des India și Orientul prin articole și albume fotografice. Predă limba suedeză în București și Varșovia. În curând va publica un album de fotografie, însoțit de texte poetice. Site personal:  http://ralucaboboc.ro/

Anca Bucur este poetă și multi-media performance artist, co-fondator și redactor-șef la editura frACTalia și editor al revistei InterRe:ACT. A urmat cursurile Facultății de Litere din București pe care le-a absolvit cu o diplomă de master în teoria literaturii, iar, în prezent, este doctorandă CESI cu o teză despre urma lui Wittgenstein în literatură și arta conceptuală. În performance-uri, Anca lucrează cu digital media și computer software, iar în poezie sa conceptuală experimentează diferite discursuri și tipuri de limbaj. În 2015, video-ul ei, în cod open-source, The Confession of an aphasic writer, a fost proiectat în cadrul expoziției artvideoKOELN – audio-visual experience 01, Cologne International Videoart Festival. Este, alături de Iulia Militaru și Florentina Cristina Budar (grafică), autoare a volumului de poezie dramadoll. Cartea a fost acompaniată de  lucrarea video Imagini din ziua a opta selectată în Gesamt 2012 (DISASTER 501 What happened to man?), un proiect coordonat de Lars von Trier și regizat de Jenle Hallund.

Iulia Militaru a publicat mai multe cărţi pentru copii şi o carte teoretică despre poezie, Metaforic şi metonimic: o tipologie a poeziei. În 2010, i-a apărut primul volum de poezie: Marea Pipeadă, recompensat cu premiile „Tânărul poet al anului 2010” şi „Tânărul scriitor al anului 2010”, în cadrul „Galei Tinerilor Scriitori”. În 2012, împreună cu Anca Bucur (poezie) şi Cristina Budar (grafică), a lansat volumul Dramadoll. Cartea face parte dintr-un proiect mai amplu, fiind rezultatul colaborării celor trei, în vederea realizării unui dialog între diferite stiluri, arte şi autori. O parte a acestui proiect, lucrarea video: Imagini din ziua a opta (regia: Cristina Florentina Budar), a fost selectată în Gesamt 2012 (DISASTER 501 What happened to man?), un proiect coordonat de Lars von Trier și regizat de Jenle Hallund. Instalația a fost montată în cadrul Copenhagen Art Festival, Kunsthal Charlottenborg. Unul dintre colajele sale digitale, TECHNOVERTURE, a fost publicat în MAINTENANT, A Journal of Contemporary Dada Writing and Art (#9). Confiscarea bestiei. O postcercetare, de Iulia Militaru & Co., a apărut în colecția Scrieri experimentale – cocaină, Editura frACTalia, 2016.

Octavian Perpelea s-a născut pe 22 iunie 1977, la București. A absolvit Facultatea de Științe Politice a Universității din București, urmând mai apoi cursurile masterale ale aceleiași instituții. În momentul de față, încă mai încearcă să termine o teză despre naționalismul tânărului Cioran. A publicat poeme în Apostrof, Hyperion, Luceafărul, Steaua,Timpul, Tiuk!, Viața Românească, Vorba Vine. Cu dricul pe contrasens, în colecția Debut, la editura frACTalia.



There are no comments

Add yours