forbes

Suntem, oficial, cool. Am aflat asta din Forbes

Vineri seară, 23 noiembrie, Forbes România a premiat brandurile cool ale noii generaţii.

Redactorii Forbes România au alcătuit o listă preliminară de 300 de branduri, selectate pornind de la cercetarea și documentarea amănunțită pe mai multe medii de informare, de la rapoarte din diverse domenii, la publicații și bloguri.

„100 Brands” este rezultatul selecției și exprimării opțiunilor a 66 de formatori de opinii(influencers)/trendsetteri români.

Un cover-story de Diana-Florina Cosmin ne-a oferit şi ceva mai multe informaţii, îl puteţi citi aici sau în dosarul care se va găsi începând de luni la chioşcuri.

În clasamentul celor 100 de branduri Cărtureşti se află pe locul 11(!), iar în cadrul galei am primit şi premiul pentru „Cea mai cool librărie din România“.

Ar fi însă absolut uncool să vorbim despre noi înşine ca fiind cool, aşa că îi vom lăsa pe alţii. Mai ales că ne-am amuzat de-a lungul timpului cu etichetele primite, una mai interesantă decât cealaltă:  elitişti, hipsteri, hipioţi, corporatişti, intelectuali, urbani, snobi, prea mainstream sau prea artsy fartsy.  Vorba aia, whatever, noi ne vedem de ale noastre.

S-au scris cărţi despre ce este cool şi ce nu, există liste pe net pentru orice.

There is no single concept of cool. One of the essential characteristics of cool is its mutability—what is considered cool changes over time and varies among cultures and generations. […]

Cool is also an attitude widely adopted by artists and intellectuals, who thereby aided its infiltration into popular culture. Sought by product marketing firms, idealized by teenagers, a shield against racial oppression or political persecution and source of constant cultural innovation, cool has become a global phenomenon that has spread to every corner of the earth. Wikipedia dixit.

Evident, a fi cool este şi o chestie prost înţeleasă, mulţi căutând să fie cool cu lumânarea, deşi cea mai sigură cale pentru a ajunge acolo este în general să eviţi asta.

Marilyn Monroe, Churchill, Oscar Wilde, Johnny Depp, Albert Einstein, Sting, Chuck Palahniuk, Picasso, Hemingway, Dalai Lama, Audrey Hepburn, Thom Yorke, Barack Obama. Sau Hitchcock, Prinţul Charles, Beckham, Bruce Willis, Truman Capote, Maica Tereza, Anthony Bourdain şi Björk. Aceşti oameni, pentru motive mult prea diverse, mai mult sau mai puţin subiective, au fost  clasificaţi ca fiind cool.

De asemenea, sunt considerate a fi cool Apple, Google, Youtube, Adidas, Ikea, Sony, Disney, WWF, alături de Facebook, The New York Times, Harley-Davidson, Firefox sau MTV.

Revenind la topul alcătuit de Forbes, noi ne bucurăm că am reuşit să aşezăm atât de sus în clasament o librărie şi le mulţumim celor care ne-au nominalizat. Salutăm prezenţa în top şi a celor de la Radio Guerrilla şi Dilema Veche.

E un premiu pe care îl împărţim cu clienţii şi prietenii noştri, majoritatea fiind mult mai cool decât noi.



There is 1 comment

Add yours
  1. Codin

    .”….Bruce Willis, Truman Capote, MAICA TEREZA,…..Aceşti oameni, pentru motive mult prea diverse, mai mult sau mai puţin subiective, au fost clasificaţi ca fiind cool.”

    Aș vrea să știu și eu în ce top Maica Tereza a fost clasificată ca fiind ”Cool”. Unde îl pot găsi și eu?


Post a new comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.