Cărtureşti a lansat campania “Eşti ceea ce citeşti”
Beneficiind de aportul creativ al agenţei JANDL, din Bratislava, librăriile Cărtureşti au lansat o nouă campanie de promovare a lecturii.
Campania constă în trei colaje înfăţişând coperte ale unor titluri de referinţa care se îmbină ingenios şi alcătuiesc figuri umane. Mai mult decât simple ilustraţii, aceste colaje vorbesc despre diversitate şi despre felul în care cărţile ne îmbogăţesc personalitatea. Spre deosebire de campaniile precedente, cu care publicul a luat contact în primul rând prin intermediul mediului tipărit, am lansat această campanie mai întâi prin intermediul social media, ceea ce ne-a ajutat să obţinem un răspuns mai substanţial din partea cititorilor. Este important de precizat faptul că am evitat orice miză comercială şi că toate copertele care apar în colaje au fost recreate de agenţia JANDL.
Eugen Suman, copywriter JANDL:
“Librăria Cărtureşti este unul dintre puţinele branduri / produse / locuri frumoase şi bune din România, iar literatura şi cărţile sunt foarte importante pentru mine. Şi cum JANDL e o agenţie care nu se fereşte de lucrări creative pentru clienţi interesanţi, nu a fost greu să conving întreaga echipă să se implice. Mă bucur că am putut promova un brand care mi-e drag şi un obicei pe care aş vrea să-l văd preluat de cît mai mulţi oameni – cititul. La fel de mult mă bucur şi că libraria a dat undă verde proiectului şi s-a implicat la fel de mult ca noi.
Încă nu ştim care va fi impactul social al campaniei, dar şi dacă facem doar zece oameni care n-au mai pus mâna pe o carte de nu ştiu cînd să se apuce din nou de citit, pentru mine e un succes.”
Daniel Voinea, manager de comunicare Cărtureşti:
“Nu este primul proiect de acest fel pentru Cărtureşti, dar este unul dintre puţinele pe care am avut ocazia să le văd pe piaţa de carte din România în ultimii 15 ani. Cred că nu e nevoie să subliniez importanţa acestor campanii, în condiţiile în care în media ajung doar acele sondaje şi statistici îngrijorătoare. Este -de mult timp- o necesitate să lucrăm la imaginea cărţii. Mai mult decât atât, o campanie de promovare a lecturii, indiferent cine este clientul, aduce beneficii pentru toţi cei care activează în domeniu. Cu atat mai mult în cazul în care clientul este Cărtureşti, un brand care a cîştigat foarte mulţi adepţi punând accentul pe plăcerea şi universul lecturii, mai puţin pe vânzarea de carte (pe care o vedem ca pe o consecinţă). Publicul (de carte) este în schimbare, dar nu înseamnă că e mai puţin activ; dacă îl privim ca pe o stafie a ceva ce a existat cândva, nimeni nu ştie exact când, nu vom câştiga noi citititori, dimpotrivă. Apreciez optimismul şi simplitatea mesajului campaniei propuse de JANDL, nu doar soluţia creativă.”
Agentie: JANDLBratislava
Creative Director: Pavel Fuksa
Copywriter: Eugen Suman
Art Directors: Alexis Blanco, Lucia Čermáková, Matus Nemcik
Illustrator/3D Artist: Ivan Holic
Carturestiu’este si va ramane un loc special. Felicitari pentru campanie.