Joli Bebe | Iuliana Șoșu
Am vrut să fiu de folos și să ajut familiile să aibă mai mult confort în perioada așteptării unui copil și după naștere (…)
Iuliana Șoșu este mamă, antreprenoare, visătoare, pasionată de ceea ce contează cel mai mult în timpul somnului – perna și confortul oferit de aceasta. Dar nu vorbim de orice fel de perne, ci de perne gravide. Dacă e să facem o metaforă, pernele s-ar plia pe aceasta: sunt concepute special pentru femeile însărcinate, adaptate după nevoile și schimbările corpului, ale obișnuințelor de dormit din timpul sarcinii. Povestea a început însă cu o revistă pe care Iuliana a lansat-o în Iași, în 2015, cu grupuri de mămici entuziaste, cu parteneri și prieteni. A rezistat, a crescut și s-a dezvoltat în ceea ce astăzi numește Joli Bebe.
Cum a început povestea JoliBebe?
Joli Bebe s-a născut într-o cafenea, fugită fiind de-acasă. Cam la un an după ce am născut al doilea copil, am avut noroc de o doamnă bună care stătea cu cei mici câteva ore pe zi. Timp de două ore, zilnic, îmi luam laptopul și o zbugheam într-o cafenea unde eram doar eu cu lumea mea, cu pernegravide.ro și cu vise mărețe de a face o revistă! O revistă unde să adun toți antreprenorii din Iași pe care îi cunoscusem la un târg. Mi se părea inutil că fiecare din noi să aibă tot felul de pliante, cataloage sau flyere care ar fi ajuns, grămadă, dar separat, la gunoi. O revistă era forma elegantă și unitară de a evita gunoiul și totodată, un mijloc de a ne ajuta unii pe alții distribuind revista. Am printat 5000 de exemplare în 2015.
Ți-ai dorit de la început să fie un concept, un brand?
Brandul meu era pernegravide.ro. Cu asta eram cunoscută. Făceam perne pentru gravide și încă vreo câteva articole pentru bebeluși. Pe Joli Bebe l-am vrut mai complex decât pernegravide.ro. Începuse ca un brand de revistă și continuam cu el ca umbrelă pentru toate produsele mele. Suna modern, fashion, internațional. Și nu era luat!
Ce a contat cel mai mult în dezvoltare?
În primă instanță, am crescut pentru că era plăcerea de a face un produs care să fie de folos. Mă simțeam utilă! Și contactul cu mamele: cu unele stăteam zeci de minute la telefon, de parcă ne știam de un secol. Așa am crescut, din 2009 până prin 2015. Asta până când m-am trezit cu doi copii mici, cu un serviciu la care trebuia să trec de la șase la opt ore, cu o casă de ținut și o afacere – mică, dar serioasă. Dintre toate, am renunțat la jobul corporate care devenise, după cinci ani, ca o cămașă de forță.
Când te-ai simțit prima dată antreprenoare?
Cred că atunci când am luat decizia de a muta pernele de-acasă, într-un spațiu cu chirie și cu primul angajat. Teribil de provocator moment! Să semnezi că stai în chirie minim un an și să dai un salariu când tot profitul meu nu reprezentat mai mult de atât și când toată familia și-a manifestat scepticismul – nu-i chiar confortabil.
Ce a fost cel mai frumos la începutul afacerii?
Ha, ha, acum mă amuză, dar atunci nu era așa de funny: nu aveam mobilier deloc, și nici buget pentru așa ceva. Am făcut rost de câțiva paleți de mi-am încropit canapele și o masă de croit. Am pictat pereții împreună cu oameni pe care nu-i cunoșteam și am făcut dintr-un spațiu gol și anost, un atelier vesel și primitor.
Cât de mare este echipa?
Acum suntem șase. Împreună, avem 12 copii.
Pe ce valori ți-ai axat planurile de afacere?
Am vrut să fiu de folos și să ajut familiile să aibă mai mult confort în perioada așteptării unui copil și după naștere, cu produse versatile, ușor de folosit și trainice.
Familie, confort, trăinicie. Joacă
Cum ai ajuns la clienții doriți?
Am comunicat mult cu clienții. Și acum o facem, dar atunci parcă ne întindeam mai mult la taclale și fiecare produs era făcut special pentru clientul cu care vorbeam. Acum avem o parte dintre produse standardizate. Dar cel mai mult ne plac comenzile customizate și provocările de a face ceva interesant.
Apropo de produse, ce contează cel mai mult când vine vorba de calitate?
După mine, calitatea înseamnă un produs sau serviciu potrivit pentru clientul meu, aici și acum. Când are nevoie și cum are el nevoie.
Cum ați trecut prin izolare și cum rezistați în pandemie?
Cu excepția lunii aprilie, când am lucrat la 20% din capacitate, noi muncim ca de obicei. Cu mască, cu dezinfectanți și tot tacâmul. Ne-au scăzut vânzările dramatic la produsele pe care le făceam de obicei – perne pentru gravide, baby nest, baldachine și textile pentru camera copilului – dar ne-a salvat producția de măști. Am fost prima din industria asta care m-am adaptat și care mi-am luat, ca bonus, tot hate-ul și bullying-ul aferent acestei inițiative.
Cum ții legătura cu mămicile, care, bănuiesc, fac parte din cel mai mare public al JoliBebe?
Prin site-uri, că am două: www.joli-bebe.ro și bătrânul www.pernegravide.ro. Apoi paginile de Facebook, youtube, evenimente și campaniile la care particip permanent.
Ce simți că urmează pentru tine ca antreprenoare?
În primul rând, vreau ca oamenii cu care lucrez să fie bine. Nu îndrăznesc să formulez supoziții în condițiile în care trendul nu mai urmează nici o regulă. Ca în orice criză, acum ori reziști – prin adaptare rapidă, ori închizi.
Ce lipsește în antreprenoriatul din România și o vezi ca pe o urgență?
Îi lipsește încrederea, educația antreprenorială și flexibilitatea autorităților statului.
Ce branduri românești îndrăgești și recomanzi?
Eu cred în toate brandurile românești și recomand tuturor să cumpere de la antreprenorii români. Am o listă mult prea lungă pe care aș putea să o deschid în primul rând cu micii întreprinzători locali, însă nu aș mai putea să o închid. Dacă omit pe cineva?
There are no comments
Add yours