Brand Minds 2022: despre speakerii invitați și cărțile lor pe care merită să le citești
A început numărătoarea inversă până la unul dintre cele mai importante evenimente de business, marketing și dezvoltare personală ale anului. Conferința Brand Minds reunește autori internaționali de renume, cercetători și psihologi remarcabili, experți în marketing și oameni de afaceri străluciți.
Dacă vrei să afli mai multe despre cum să construiești o afacere de la zero, cum să ai un brand puternic și să te dezvolți atât personal, cât și profesional, îți propunem să-i (re)descoperi pe speakerii invitați la Brand Minds și cărțile lor fascinante.
Evenimentul va avea loc în perioada 17-18 iunie la Romexpo. Află mai multe detalii aici.
Gabor Maté
Gabor Maté este un cunoscut medic canadian de origine maghiară, specialist în domeniul îngrijirii paliative și autorul a 4 cărți de succes traduse în 25 de limbi. Totodată, are experiență în terapia familiei și a studiat intens mecanismele explicative ale traumelor copilăriei și repercusiunilor în viața de adult.
Pentru activitatea sa de excepție din domeniul medical și pentru cărțile scrise, Gabor Maté a primit Premiul Hubert Evans pentru nonficțiune și i s-au acordat Ordinul Canadei și Civic Merit Award din partea orașului Vancouver, unde locuiește. De asemenea, Gabor Mate este profesor în cadrul Facultății de Criminologie de la Universitatea Simon Fraser si cofondator al ONG-ului Compassion for Addiction.
Când corpul spune nu
Editura Curtea Veche, 2021, traducere de Adriana Ionescu
Când corpul spune nu cuprinde povești emoționante ale unor oameni cunoscuți publicului, dar și pacienți anonimi, care, puse laolaltă cu cele mai recente studii clinice, dezvăluie consecințele imediate și deseori ignorate ale stresului stres și cât de important este rolul pe care îl are acesta în apariția bolilor cronice.
Deși faptul că stresul are o influență negativă asupra sănătății nu este o informație nouă, Când corpul spune nu vine cu foarte multe exemple și interviuri care susțin și explică de ce, cum și în ce fel ne afectează stresul zi de zi. Cartea cuprinde informații practice, detalii privind mecanismele biologice care sunt activate atunci când trecem prin momente stresante sau traumatice, dar și un ghid către vindecare.
Minți împrăștiate
Editura Herald, 2021, traducere de Walter Fotescu
Minți împrăștiate este un ghid complex și emoționant despre tulburarea de deficit de atenție (ADD sau ADHD). Cartea lui Gabor Maté pune accentul pe mediul social și emoțional care, spune el, joacă un rol esențial atât în dezvoltarea, cât și în vindecarea acestei afecțiuni. Cu toate că nu ignoră faptul că genetica joacă un rol important în predispoziția unei persoane la ADD/ADHD, Minți împrăștiate pune accentul pe lucrurile pe care le putem controla: schimbările de mediu, relațiile familiale și parentingul.
Bazându-se pe experiența proprie, pe anii de practică, dar și pe studii de cercetare din domeniu, Gabor Maté oferă informații despre originea si substratul neurofiziologic al tulburării, despre tratamentul medicamentos și psihologic și despre cum se poate crea un mediu propice ameliorării și vindecării. Minți împrăștiate este o carte bună pentru părinți și pentru oricine este interesat de biologia și psihologia creierului uman.
Daniel H. Pink
Daniel H. Pink este unul dintre cei mai bine vânduți autori de nonficțiune din ultimul deceniu, iar cărțile sale despre afaceri, vânzări și comportament au fost traduse în 41 de limbi și s-au vândut în milioane de exemplare. Temele abordate de către Daniel Pink se află la intersecția între management, muncă, psihologie și societate. În Drive, bestseller și una dintre cele mai provocatoare cărți ale ultimilor ani, el susţine că secretul satisfacţiei şi performanţei ridicate este nevoia profund umană de a ne dirija propriile vieţi.
Daniel Pink a fost gazdă și co-producătorul executiv al „Crowd Control”, un serial de televiziune despre comportamentul uman de pe postul National Geographic, difuzat în peste 100 de țări, iar discursul său Puzzle-ul motivației se află în top 10 cele mai urmărite Ted Talks din toate timpurile.
The Power of Regret
Editura Penguin Publishing Group, 2022
Cu ajutorul ultimelor cercetări în psihologie socială, neuroștiință și biologie, precum și a propriului său sondaj, World Regret Survey, cel mai mare de acest gen realizat vreodată, Daniel H. Pink demonstrează că regretul este o componentă universală și sănătoasă a ființei umane. Înțelegerea modului în care funcționează regretul te poate ajuta să iei decizii mai inteligente, să ai performanțe mai bune și să dai mai mult sens vieții tale.
În The Power of Regret, Daniel H. Pink își propune să demonteze mitul filosofiei „să trăiești fără regrete” deoarece, de multe ori, acestea îți pot oferi revelații fascinante despre ceea îți dorești cu adevărat. Plină de povești reale despre regretele oamenilor, dar și de sugestii practice pentru reimaginarea regretului ca forță pozitivă, The Power of Regret îți arată cum poți trăi o viață mai bogată și privi cu încredere în viitor.
When. The Scientific Secrets of Perfect Timing
Editura Canongate Books Ltd, 2019
Bazându-se pe numeroase studii din psihologie, biologie și economie, When. The Scientific Secrets of Perfect Timing îți arată cum să trăiești și să muncești în mod optim pentru a avea succes. Chiar dacă presupunem, deseori, că alegerea momentului ideal în care să faci anumite lucruri se bazează pe noroc sau intuiție, cartea de față arată că este, de fapt, vorba de o știință.
When. The Scientific Secrets of Perfect Timing este o carte de marketing și nu numai, care te învață cum să gestionezi timpul mult mai bine, astfel încât să ajungi la rezultatele dorite. Timpul este o știință, o ecuație pe care o poți rezolva dacă vrei să muncești mai inteligent, iar fiecare decizie importantă începe cu întrebarea când?
Gary Vaynerchuk
Gary Vaynerchuck este cunoscut în SUA ca expert în marketing digital, creând în 2009 o agenţie digitală centrată pe social media, colaborând cu sute de companii, printre care şi PepsiCo. Pe lângă agenţia digitală, are o afacere cu vinuri şi a investit în numeroase altele, printre care Uber, Facebook, Twitter etc. Gary Vaynerchuck spune că trăieşte după 3 reguli: iubeşte-ţi familia, munceşte din greu şi trăieşte din pasiunea pe care o ai.
Douăsprezece și jumătate
Editura Publica, 2022, traducere de Iulia Bertea-Nani
Douăsprezece și jumătate este un ghid practic în care Gary Vaynerchuck explorează cele douăsprezece abilități emoționale esențiale care l-au condus către succes și fericire și propune exerciții care te vor ajuta să-ți dezvolți aceste trăsături pe cont propriu. Autoconștientizarea, curiozitatea sau empatia se numără printre abilitățile socio-emoționale care pot accelera succesul în afaceri.
O carte de educație financiară pe înțelesul tuturor, Douăsprezece și jumătate îți prezintă o nouă perspectivă menită să te învețe cum să folosești cele douăsprezece trăsături emoționale în diverse combinații, în funcție de situație. Gary Vaynerchuck oferă exemple din viața reală care presupun scenarii de afaceri des întâlnite, pentru a-ți arăta cum să folosești aceste abilități pentru a avea rezultatele dorite.
Cum să dai lovitura
Editura Publica, 2018, traducere de Raluca Chifu
În bestsellerul său Crush it! (Dă lovitura!), Gary Vaynerchuck insista asupra faptului că brandul personal cât mai autentic este esențial pentru succesul în domeniul antreprenoriatului. În Cum să dai lovitura, explică motivele pentru care acest lucru e cu atât mai important în ziua de azi. Totodată cartea te învață cum să-ți creezi un brand personal, indiferent de pasiune sau job, pe cele mai importante rețele de socializare.
Dacă îți plac poveștile de succes și ești interesat să descoperi oameni care au reușit, cu toate că au avut o viață grea, Cum să dai lovitura e alegerea potrivită. Cartea oferă sfaturi teoretice și practice despre cum să devii cunoscut, să-ți creezi o identitate online și să câștigi bani cu ajutorul unor platforme sociale binecunoscute precum Twitter, Facebook, YouTube, Instagram, Spotify sau Soundcloud.
Jonah Berger
Jonah este profesor de marketing în cadrul Universității din Pennsylvania. Lucrările sale au fost citate de publicații renumite precum The New York Times, Science și Harvard Business Review. A fost numit unul dintre primii 30 de lideri în afaceri de către Asociația Americană de Management și unul dintre cei mai creativi oameni în afaceri de către revista Fast Company.
Jonah Berger și-a petrecut ultimii zece ani ai carierei încercând să descopere motivele pentru care anumite lucruri îi captivează pe oameni mai mult decât altele și a ajutat, în tot acest timp, sute de companii precum Apple, Google, Nike și The Gates Foundation să-și promoveze produsele, ideile și serviciile.
Catalizatorul. Cum poți schimba opiniile oricui
Editura Publica, 2020, traducere de Dan Crăciun
E dificil să-i faci pe ceilalți să-și schimbe opiniile, dar și mai dificil este să îți dai seama ce îi oprește cu adevărat. De multe ori depunem eforturi persuasive, facem presiuni și insistăm, dar nimic nu se clintește din loc. Oamenii de succes, care reușesc să producă schimbări, știu că nu este vorba despre a insista sau despre a furniza mai multe informații, ci este despre a fi un catalizator, a deveni acel ceva care înlătură obstacolele și ridică barierele din calea schimbării.
Catalizatorul. Cum poți schimba opiniile oricui este o carte concludentă și captivantă despre marketing și comunicare, dar nu numai. Afli cum schimbă catalizatorii opiniile în cele mai dificile situații: de la cum îi conving negociatorii pentru eliberarea ostaticilor pe răpitori să se predea, la cum fac brandurile ca produsele lor să aibă succes la scară largă sau cum declanșează activiștii mișcările sociale.
Influența invizibilă
Editura Publica, 2017, traducere de Monica Lungu
Influența invizibilă vorbește despre aspectele subtile și ascunse care ne influențează comportamentul și alegerile – de la hainele pe care le cumpărăm, până la cariera pe care vrem să o urmăm. Zilnic suntem puși în situația de a face alegeri, de la cele mai simple, până la cele mai complexe care ne influențează viața. Dacă la prima vedere pare că luăm aceste decizii în funcție de preferințele personale, cartea lui Jonah Berger demonstrează că luăm decizii în funcție de influența pe care o au ceilalți oameni asupra noastră.
Influența invizibilă îți deschide ușa către fascinanta lume a relațiilor interumane și îți arată modul subtil în care suntem influențați în luarea deciziilor, de ceea ce întâmplă în jurul nostru. Influenţa mediului, a oamenilor sau a lucrurilor în care credem ne modelează cu mult mai mult personalitatea şi comportamentul decât credem.
Mark Manson
Mark Manson este blogger, scriitor de succes și antreprenor în mediul online. Blogul lui, MarkManson.net, este citit în fiecare lună de peste două milioane de vizitatori, iar cărțile sale au fost traduse în peste 65 de limbi și au ajuns în listele cu bestselleruri în șaisprezece țări diferite.
Stilul lui Mark Manson este îndrăzneț, direct și nu se sfiește să demitizeze multe subiecte de mare interes – de la iubire, relații, fericire, până la muncă, eșec, principiul plăcerii și ce înseamnă să ieși din zona de confort. O face folosind un limbaj accesibil și oferă perspective diferite și interesante la ce păreau a fi „adevăruri” incontestabile.
Arta subtilă a disperării
Editura Lifestyle Publishing, 2019, traducere de Florin Tudose
Dacă în Arta subtilă a nepăsării, Mark Manson te învață cum să nu-ți pese de lucrurile care te țin în loc și nu te reprezintă, în Arta subtilă a disperării își îndreaptă atenția asupra schimbărilor care au loc în lume și îți arată cum speranța poate fi dăunătoare și este cea care, uneori, te împiedică să cauți rezolvări. Chiar dacă în prezent avem acces la tehnologie, educație și comunicare cu o ușurință la care strămoșii noștri nici n-ar fi visat, mulți dintre noi se simt lipsiți de perspective.
Printre cele mai provocatoare și interesante cărți de dezvoltare personală, Arta subtilă a nepăsării pune sub semnul întrebării definițiile arhifolosite ale credinței, fericirii și libertății, chiar și ale speranței. Cu o combinație de umor, sfaturi practice și înțelepciune filosofică, Mark Manson arată modul în care societatea a ajuns într-o criză a valorilor, dar şi cum putem reveni la o relaţie echilibrată cu noi înşine şi cu cei din jur prin adoptarea unei atitudini sănătoase faţă de speranţă.
Arta subtilă a seducției
Editura Lifestyle, 2020, traducere de Laura Karsch
Prima reacție a majorității bărbaților, atunci când aud cuvântul vulnerabilitate, este să-l asocieze cu slăbiciunea. De-a lungul timpului, bărbaţii au fost educaţi să-și ţină în frâu emoţiile, să nu manifeste slăbiciune şi să ignore orice urmă de introspecţie. Cartea lui Mark Manson se concentrează asupra procesului emoţional al seducţiei, nu asupra unor pași mecanici prestabiliți care, deseori, sunt interpretați greșit. Scopul este de a ajuta bărbații să creeze conexiuni autentice cu femeile, nu doar să le impresioneze la suprafață.
Arta subtilă a seducţiei este un ghid sincer și matur care îți arată de ce sfaturile de dating obişnuite nu sunt eficace pe termen lung. Mai mult, te învață cum să porţi conversaţii interesante cu o femeie, cum să descoperi atitudinile care îţi sabotează succesul și cum să înțelegi vulnerabilitatea ca o formă profundă de putere și curaj.
Dan Ariely
Dan Ariely este profesor de economie comportamentală și psihologie la Universitatea Duke. A publicat numeroase materiale în revistele științifice de top din domenii precum economie, psihologie și afaceri, având un doctorat în psihologie cognitivă și un altul în administrarea afacerilor.
Decizii extraordinare
Editura Publica, 2020, traducere de Iulia Bertea, ilustrații de Matt R. Trower
Decizii extraordinare îl urmărește pe Adam, naratorul, în timp ce se confruntă zilnic cu nevoia de a lua decizii și cu diverse opțiuni. El jonglează cu două seturi de norme care se suprapun, dar sunt adese contradictorii: normele sociale și normele economiei de piață. Cartea prezintă exemple cât se poate de concrete într-un limbaj care face posibilă înțelegerea acestor forțe care ne influențează gândirea în moduri pe care de multe ori nici nu le observăm.
Prezentat sub formă de roman grafic cu ajutorul ilustrațiilor amuzante și expresive ale lui Matt R. Trower, Decizii extraordinare se bazează pe cercetările revoluționare ale lui Dan Ariely în domeniile economiei comportamentale, neuroștiințelor și psihologiei. Cartea reprezintă un ghid fascinant și distractiv pentru dezvoltarea unor abilități care să te ajute în luarea unor decizii mai bune și care s-ar putea dovedi esențiale atât în viața profesională, cât și în cea personală.
Al dumneavoastră, irațional
Editura Publica, 2015, traducere de Dan Crăciun
Bazată pe faimoasa rubrică a autorului din publicaţia Wall Street Journal, Ask Ariely, Al dumneavoastră, irațional explică modul în care mintea ne coordonează acțiunile și cum putem să ne autoeducăm pentru a lua deciziile cele mai bune pentru noi înșine. Cartea cuprinde subiecte actuale, de la semnificaţia butonului Like de pe Facebook la cum poți iniţia discuţia despre banii pe care i-ai împrumutat unui prieten fără ca relația dintre voi să se strice.
Cu perspicacitate și umor, Al dumneavoastră, irațional te învață cum să găsești soluțiile potrivite atunci când te confrunți cu provocări dintre cele mai diverse. Dan Ariely împachetează într-un ambalaj subtil, amuzant și elegant toate întrebările la care ne-am fi dorit un răspuns, oferind sfaturi practice pentru gestionarea anumitor situații sociale.
Jordan B. Peterson
Având în spate o experiență de zeci de ani ca psiholog clinician și profesor la Harvard și fost profesor la Universitatea din Toronto, Jordan B. Peterson a devenit unul dintre cei mai influenți intelectuali la nivel mondial și un fenomen mediatic. Peterson a câștigat milioane de fani cu ajutorul cărților de self-help, clipurilor din YouTube, cursurilor online și podcastului său – The Jordan B Peterson Podcast.
Viziunea lui Jordan B. Peterson a fost și rămâne una controversată, fiind acuzat că manifestă înclinații către extrema dreaptă a politicii. Psihologul canadian se declară un adversar al corectitudinii politice concept care, susține Peterson, dăunează discuțiilor productive. Printre altele, acesta condamnă politicile identitare și feminismul radical.
Hărțile sensului
Editura Trei, 2022, traducere de Raluca Hurduc
Bazându-se pe neuroștiință, psihologie, istorie, mit și religie, Hărțile sensului încearcă să demonstreze cum conectarea miturilor și credințelor cu știința este esențială pentru a înțelege modul în care oamenii dau un sens vieții. Jordan B. Peterson oferă o nouă ipoteză care explorează legătura dintre ceea ce ne dezvăluie neuropsihologia modernă despre creier și ceea ce ritualurile, miturile și poveștile religioase ne spun de mult timp.
Hărțile sensului combină neuropsihologia, știința cognitivă și abordările freudiene și jungiene ale mitologiei și narațiunii, în încercarea de a oferi o explicație pentru modul în care mintea noastră creează sens și cum miturile sunt cele care au transmis acele semnificații de-a lungul timpului.
Dincolo de ordine. Alte 12 reguli de viață
Editura Trei, 2021, traducere de Constantin Dumitru-Palcuș
Continuarea bestsellerului 12 reguli de viață. Un antidot la haosul din jurul nostru, Dincolo de ordine. Alte 12 reguli de viață are o structură similară, pornind de la o listă inițială de reguli. Dacă în primul volum Jordan B. Peterson a explorat teritoriul ordinii existențiale ca răspuns la excesul de haos, în volumul de față afirmă că uneori e nevoie și de un dram de haos în viețile noastre. Peterson spune că prea multă siguranță poate fi periculoasă și prezintă strategii menite să te ajute să treci peste greutăților născute din dorința de a impune ordinea în lume.
Dincolo de ordine oferă o nouă serie de sfaturi, și mai practice, care propun contracararea pericolelor lumii moderne. Cartea insistă pe ideea de a te încrede în propriul instinct atunci când cauți un sens, o finalitate în viață, chiar și în acele momente în care te simți neputincios.
Whitney Johnson
Whitney Johnson este un teoretician al inovației și CEO al companiei Disruption Advisors, care se ocupă cu găsirea și dezvoltarea talentelor din domeniul tehnologiei. Cu ajutorul cărților sale, dar și prin coaching și consultanță, Whitney ajută lideri și directori generali să formeze echipe de înaltă performanță, să-și păstreze oamenii cu adevărat talentați și să fie șefi pe care angajații să-i aprecieze și să-i iubească.
Smart Growth
Editura Harvard Business Review Press, 2022
Smart Growth explică ce înseamnă călătoria de dezvoltare personală și conceptul de „curba S de învăţare”. Aceasta are loc în trei etape: punctul de lansare – în care simți că nu ai nici cea mai vagă idee ce trebuie să faci, iar învățarea este lentă, zona optimă de creștere – partea abruptă a curbei S, unde creșterea este și se simte rapidă, și măiestria – când deja stăpânești cunoștințele, iar de aici creșterea este mai lentă.
Dacă ai pornit sau ai în plan să pornești pe drumul dezvoltării personale și profesionale într-un mod organizat și vrei o hartă clară despre pașii practici și emoționali pe care trebuie să-i urmezi, Smart Growth este alegerea potrivită.
Disrupt Yourself, With a New Introduction
Editura Harvard Business Review Press, 2019
Disrupt Yourself explică modul în care poți valorifica puterea în continuă creștere a inovației perturbatoare în viața personală, fie pentru a avansa în carieră, fie pentru a crea o companie care prosperă și dezvoltă următorul mare salt în inovație. Cartea lui Whitney Johnson îți arată cum poți face aceste lucruri dacă îți îmbrățișezi limitele, te concentrezi pe punctele tale forte și rămâi flexibil și curios de-a lungul timpului.
Disrupt yourself te învață care sunt instrumentele și tacticile necesare pentru a face schimbări care contează și care vor avea rezultate în timp. Cartea pune în discuție ideea că trăim într-o eră a perturbărilor accelerate și nimeni nu este imun, iar gestionarea tehnicilor de învățare este o abilitate necesară pentru viitor.
Descoperă pe rafturile Cărturești mai multe cărți ale renumiților speakeri invitați la Brand Minds.
There are no comments
Add yours