Cum colorăm emoțiile

Atelier de dezvoltare emoțională susținut de Asociația pentru Dialog, Mediere, Educație și Cultură Socială (ADMECS).

Formator: Mediator&coach Adriana Nanea (0732.025.197; adriana.nanea@admecs.ro)

Contact: office@admecs.ro; www.admecs.ro.

Grup țintă: clasa pregătitoare, clasa I, clasa a II-a, clasa a III-a, clasa a IV-a.

Program: marți 7 aprilie, miercuri 8 aprilie, joi 9 aprilie

Orele: 11:30 – 12:30

Obiective cadru:

– creșterea încrederii în sine a copilului

– identificarea și exprimarea sentimentelor

– conectarea empatică cu partenerul de dialog

– dezvoltarea compasiunii și a toleranței față de semeni

– corectarea limbajului agresiv

– asigurarea unui climat prietenos și sigur.

Obiective de referință:

– Identificarea tipurilor de emoții

– Dezvoltarea capacității de a empatiza cu ceilalți

– Recunoasterea diferențelor între ce simt/care este de fapt nevoia mea/ cum formulez o cerință.

Activități:

– Dialog/colorat/decupat/joc de rol, observarea și comunicarea percepțiilor din viața cotidiană

Atelierul vine în întampinarea unor nevoi fundamentale ale copiilor, precum comunicarea, observarea și relaționarea cu alți copii.

Obiectivele vizează stimularea receptivității copiilor prin descoperirea propriilor sentimente și emoții, înțelegerea semnificației acestora și comunicarea lor în mod natural.

Aceste descoperiri îi încurajează pe copii sa devină mai deschiși și să relaționeze mai ușor cu ceilalți, deoarece se vor simți mai siguri pe ei, vor fi capabili să ofere înțelegere și empatie, vor deveni mai cooperanți și mai încrezători.

Dobândirea abilităților de identificare și exprimare a sentimentelor și a emoțiilor care le însoțesc aduce beneficii uimitoare în dezvoltarea emoțională armonioasă a copiilor și în calitatea comunicării dintre ei și ceilalți copii, reducând în mod vizibil impulsurile necontrolate, agresivitatea și atmosfera tensionată care însoțește aceste comportamente.

Unui adult îi va fi mult mai ușor să recunoască nevoile unui copil care știe să își comunice starea interioară, putând să îi ofere înțelegere, sprijin afectiv și încurajare. Mai mult, va ști cum să îl îndrume pentru a afla și singur metodele prin care să își îndeplinească nevoile îndreptățite.

Practicarea în mod constant a unui limbaj în care sentimentele sunt împărtășite, ascultate și acceptate, oferă copiilor siguranța că sunt înțeleși și apreciați, astfel încât vor putea să perceapă lumea ca pe un loc prietenos și sigur, în care pot să se avânte cu încredere și curaj.

Feed-back:

La finalul atelierului se oferă feed-back individual pentru fiecare copil (recomandări de abordare a personalității fiecăruia).



There are no comments

Add yours

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.