#discuțiilibere #ROD: despre fashion sustenabil, cu designerul Bianca Georgescu
Anca Cocioartă este manager ROD, curator de idei, povești și obiecte funcționale
Foto: Bianca Georgescu
#discuțiilibere #ROD
aducem în față o serie de artiști, meșteri sau meșteșugari, laolaltă cu poveștile din spatele produselor ROD. dialogurile* sunt realizate în cele mai diverse colțuri de țară, chiar în sau pe lângă atelierele artiștilor, meșterilor, meșteșugarilor. punem deoparte întrebările prestabilite, dar păstrăm curiozitatea vie și lăsăm discuția să curgă liber. nimic nu este obligatoriu sau prestabilit. lăsăm poveștile să se depene. #discuțiilitere #ROD
*dialogurile sunt parte a proiectului ROD, dedicat de Librăriile Cărturești designului românesc: de la tradițional la contemporan, de la online – carturesti.ro – până la expunerea fizică în librării, cu o zonă extinsă și dedicată în Librăria Modul Cărturești.
Bianca Georgescu este, din punctul meu de vedere, un creator extrem de creativ și versatil de produs. Are colecții atât de diverse, încât e imposibil să nu te îndrăgostești de minim o pereche de pantofi sau de o geantă marca Bianca Georgescu. Diversitatea este dată tocmai de ideile creative care îi rulează mereu în minte și, fiindu-i greu să aleagă doar una, Bianca experimentează de mai bine de 6 ani în domeniul ei, creează, evoluează și încântă privitorul & cumpărătorul cu produse efervescente.
- începuturi
Brandul l-a conceput încă din timpul facultății, dar „practic, am început în 2015, atunci când, de ziua de naștere, am primit cadou de la sora mea site-ul care-mi poartă numele. De mică am avut o parte artistică, absolvind liceul de muzică în clasa a VIII-a, iar la facultate am decis să studiez design vestimentar. Am început practica la Mineli Boutique pe partea de încălțăminte și mi-a plăcut, iar după aceea am început să merg din atelier în atelier ca ucenică la oricine mă primea, pentru a căpăta experiență.
Businessul a pornit cu 5.000 de euro, bani câștigați în cadrul unui concurs realizat de incubatorul de afaceri Universitatea Alternativă, fonduri cu care am cumpărat o mașină de cusut, o mașină de subțiat și câteva calapoade.”
- despre piele
Bianca lucrează în principal doar cu piele, experimentând însă cu jeansul, accesorii din lemn sau argint. Relația ei cu materialul principal de lucru și studiu pare ca o luptă constantă între „dragostea mea pentru pielea naturală ca material și dragostea pentru animalele de la care provine. Pot spune că este unul dintre cele mai fascinante materiale, deoarece este un material „viu”, preia forma calapodului, se modelează la căldură, reacționează divers la intemperii, este extrem de rezistentă în timp etc.
Dar, mai degrabă decât relația cu materialul, aș scoate în evidență relația dintre material – piele naturală – și mașina de debitare/gravare cu laser, care mi-a deschis noi orizonturi în ceea ce privește realizarea de accesorii unicat. De fapt, aici se întâmplă o mare parte din procesul de design și cred eu că laserul este unul dintre elementele cheie ale brandului Bianca Georgescu.”
- despre sustenabilitate în brandul Bianca Georgescu
Creatoarea a ținut cont constant de etică față de ceilalți, dar mai ales de mediu, în business-ul ei, astfel concepând încă la început un modelul de business bazat pe principiile sustenabilității și a SLOW FASHION-ului. „Obiectivul nostru este de a crea produse de calitate excepțională, durabile, dar și atemporale – pentru a combate tentația trendurilor și a risipei produse de fast fashion. Lucrăm doar pe bază de comandă, minimizând astfel impactul asupra mediului, reducând risipa și supra-producția. De asemenea, colaborăm doar cu mici ateliere de producție din România, care realizează manual încălțăminte folosind tehnici artizanale, iar procesul de inspecție a calității este unul riguros.
Monitorizăm constant furnizorii și colaboratorii pentru a ne asigura că susținem condiții de lucru locale, sigure și corecte. Unul dintre obiectivele principale este integritatea fabricării produselor noastre, de aceea construim relații pe termen lung cu furnizorii și colaboratorii care ne împărtășesc viziunea și etica de lucru.
Una din colecțiile Biancăi care m-au cucerit de la prima vedere a produselor ei este cea din jeans despre care aceasta spune că este o „încercare de a nu adăuga mai multe deșeuri într-o lume care nu mai poate continua să le absoarbă, am creat o colecție de accesorii up-cycled, realizate integral din denim reciclat. Colecția D-CYCLED este în aceeași măsură despre fashion sustenabil, cât este despre sentimentul pe care doar un lucru făcut special pentru tine ți-l poate oferi, sentiment care s-a pierdut odată cu producțiile de masă.”
- viitor
„Văd businessul crescând, cu un mare potențial de a ieși pe piețe externe. Deja avem clienți și în străinătate, iar în viitor văd semnătura mea în buticuri multibrand, stradale.
De asemenea, am în plan să dezvolt conceptul sustenabil care stă la baza colecției D-CYCLED: clientul să aducă materia primă (denim sau alte materiale rezistente), iar noi să o reutilizăm pentru a crea un nou produs, în încercarea de a reduce necesarul de materie primă nouă (mai ales consumul masiv de piele naturală), în timp ce valorificăm și dăm o nouă viață materialelor deja existente.”
Vă invităm să găsiți produsele Biancăi la Modul Cărturești și pe site-ul nostru www.carturesti.ro, unde vă vor încânta privirea, dar și corpul – dacă alegeți să le purtați: de la încălțăminte la accesorii pentru ea sau pentru el.
There are no comments
Add yours